Arrow-down

– Copy & illustratie –

Bron der liefde

Léberg is een lokaal Belgisch watermerk genoemd naar de bron waar het vandaan komt. Het merk, vooral bekend in de eigen regio Pajottenland en voornamelijk gedronken in de ziekenhuisbranche, klopte aan bij King of Hearts voor een nieuwe aanpak om de horeca te benaderen. Noch Léberg noch mijn man (creatief directeur van King of Hearts) en ik wisten wat er zou komen, want wat oorspronkelijk begon met een logo en 'business as usual' zou een echt passie-project worden, dat ook de harten van mensen zou raken.

Samen zochten we een manier om de liefde van Léberg voor het waterbrongebied (Pajottenland) te beantwoorden. Mijn man en ik waren hopeloos verliefd en deelden een voorliefde voor de Franse chanson. We lieten ons inspireren door de poëtisch-verhalende stijl van o.a. Jacques Dutronc, Alain Souchon, Julien Clerc en Patrick Bruel. Er ontstond een dichterlijk verhaal over twee geliefden die elkaar vinden bij de bron: de bron der liefde. We serveerden een gedichtenbundel met een mierzoete afdronk. Perfect bij een romantisch etentje en een hartelijke manier om restaurants aan te spreken.

Een reis naar
de bron der liefde

In de ban van het sprookjesachtige domein van Léberg besloten we een tweedaagse uitstap te maken. Het resultaat was een combinatie van zowel de schetsen van Sacha als die van mij. Geïnspireerd door onze reis illustreerden we deze magische plek. King of Hearts finaliseerde de nieuwe etiketten van de waterflessen.


Bron der liefde II

Jij ontmijnt de bom der tijd
Ik laat geen landschap onbemind
Hier vloeien onze bekken samen
Kwetsbaar nemen ze alles mee
Wij durven dromen in 4 seizoenen
en ontwaken in stille waters
Zo smaakt de ochtenddauw op jouw lippen
Zo valt de avond op mijn lach

Wat het nieuwe logo betreft, heeft Sacha de vorm van een waterdruppel gekozen. Omdat de mineraal-waterflessen een links gerichte druppel dragen en de bruiswaterflessen worden gekenmerkt door een rechts gerichte druppel, vormen ze samen een hart.

Aangezien concurrerende watermerken het concept van liefde niet gebruiken om zichzelf te positioneren, is het Lébergs perfecte manier om ziekenhuizen en de horeca aan te trekken. De waterflessen op tafel omdraaien om de logo's in een hart te laten samenkomen, de liefdesgedichten activeren in een restaurant of de gedichtenbundel als moderne bijbel in een ziekenhuis laten liggen, liefde is overal.

Meer projecten ...

Samenwerken?
Alles begint met een klik.